Obezite Nedir?

Obezite; besinlerle alınan enerjinin (kalori) harcanan enerjiden fazla olması ve fazla enerjinin vücutta yağ olarak depolanması (%20 veya daha fazla) sonucu ortaya çıkan, yaşam kalitesini ve süresini olumsuz yönde etkileyen bir hastalık olarak kabul edilmektedir.

Obezitenin Sebebleri Nelerdir ?

• Aşırı ve yanlış beslenme alışkanlıkları
  • Yetersiz fiziksel aktivite
  • Yaş
  • Cinsiyet
  • Eğitim düzeyi
  • Sosyo – kültürel etmenler
  • Gelir durumu
  • Hormonal ve metabolik etmenler
  • Psikolojik problemler
  • Sık aralıklarla çok düşük enerjili diyetler uygulama
  • Sigara- alkol kullanma durumu
  • Kullanılan bazı ilaçlar (antideprasanlar vb.)
  • Doğum sayısının fazla ve doğumlar arası süre kısa olması

Obezitenin Sebeb Oldupu Sağlık Sorunları Nelerdir?

• İnsülin direnci
  • Tip 2 Diabetes Mellitus
  • Hipertansiyon
  • Koroner arter hastalığı
  • Hiperlipidemi – Hipertrigliseridemi
  • Safra kesesi hastalıkları
  • Bazı kanser türleri (kadınlarda safra kesesi, endometriyum, yumurtalık ve meme kanserleri, erkeklerde ise kolon ve prostat kanserleri )
  • Osteoartrit
  • Felç
  • Uyku apnesi
  • Karaciğer yağlanması
  • Astım
  • Solunum zorluğu
  • Gebelik komplikasyonları
  • Menstruasyon düzensizlikleri
  • Aşırı kıllanma

Obezite Cerrahisi Nedir?

Vücuttaki yağ oranı ölçülerek şişman oldukları belirlenen hastaların kilo vermelerine yardımcı olmak amacıyla sindirim sistemine cerrahi müdahalede bulunulmasına “obezite cerrahisi” ya da “bariatrik cerrahi” denilmektedir. Obezite tedavisi cerrahi yöntemleri temel amacı gıda alımını azaltmak, besinlerin emilimini kısıtlamak ya da her ikisini birden sağlamak olarak sınıflandırabiliriz.

Obezite cerrahisi kimlere uygulanır ?

Belli bir vücut kitle indeksi üzerinde olan kişilerin güncel tedavi yöntemleri (diyet – egzersiz- medikal tedavi) ile kilo verememiş obezite ile birlikte yandaş hastalığı olan kişilerde bütün dünyada standart olarak uygulanan bir ameliyat şeklidir. Bu ameliyat teknikleri ile mide hacmini küçülterek veya yediğimiz gıdaların emilimini kısıtlayarak bu kişilerde kilo verdirmeyi amaçlıyoruz.

Obezite Cerrahisinde hangi yöntemler uygulanır ?

Obezite Cerrahisi, Tüp mide ameliyatı ( Sleeve gatrektomi )

Midenin tüp şeklinde küçültülmesi yöntemidir. Mide laparoskopik olarak özel aletler ile küçültülür. Son yıllarda daha kolay uygulanılabilirliği ve sonuçlarının diğer by-pass tekniklerine yakın olması  anatomide bozulma olmaması  nedeniyle dünyada en yaygın uygulanan obezite cerrahisi tekniği olmaktadır.

Obezite Cerrahisi, Gastrik by-pas ameliyatı

Morbid obezite cerrahisinde kullanılan en etkin yöntemlerden biridir. Fakat teknik olarak ağır bir ameliyat olduğu için çok tecrübeli bir ekip gerektirir. Mide ve barsakların akış yönü değiştirildiği için geri dönüşü olmayan bir tekniktir.

Obezite Cerrahisi, Gastrik balon

Son yıllarda yaygınlaşan mide balonu uygulaması mide hacmini küçülterek yenilebilen miktarı azaltmaktadır. Endoskopik olarak mide içine yaklasık 500 cc hacimde bir balon yerleştirillir. Mide balonu uygulaması uyumu çok zor bir yöntemdir. İlk günler veya haftalar çoğunlukla şiddetli göğüs ve sırt ağrıları,  bulantı ve kusma ile geçer. Balona alışmadan çıkarılmasını isteyen hasta sayısı % 35-40 civarlarındadır.