Tüp Mide Ameliyatının avantajları nelerdir?

– Vücuda yabancı cisim yerleştirilmez.

– Küçülmüş mide kapasitesiyle, az gıdayla daha çok doyma hissi yaratır.

– Ghrelin hormonu alındığı için acıkma hissi en aza iner.

– Sindirim sistemindeki doğal işleyiş bozulmaz.

– Kapalı ameliyat olduğundan daha az yara oluşur ve iyileşme hızlı gerçekleşir.

– Bir yıl içerisinde istediğiniz kiloyu verip hayallerinize ulaşmış olursunuz.

Ameliyat sonrası saç dökülme olur mu?

Saç dökülmesi, tüp mide ameliyatı geçirenlerinin yarısında görülen bir sorundur.Vitamin , mineral alımındaki ani azalma, stres ve metabolik değişim saç dökülmesine yol açar.Saç dökülmesi kalıcı değildir yaklaşık 7-8 ay sonra dökülen saçlar yeniden çıkar.

Tüp Mide Ameliyatı Kimler İçin Uygundur?

Eğer Vücut Kitle İndeksiniz(VKİ), 35 in üzerinde ve hipertansiyon, koroner kalp hastalığı, tip 2 şeker hastalığı, insülin direnci, osteoartrit (romatizma), uyku apne sendromu, karaciğer yağlanması vb… gibi hastalıklardan en az bir veya iki tanesine sahipseniz veya Vücut Kitle İndeksiniz(VKİ) direkt olarak 40 ın üzerinde ise , yaşınız 18 ile 65 aralığında ve genel anestezi almanıza engel bir durum yoksa bu operasyon için uygunsunuz demektir.

Ameliyat öncesi hangi aşamalardan geçerim?

Operasyon için bize başvurduğunuz süre zarfında doktorumuz ile bir görüşme organize edilir. Daha sonra laboratuvar aşamasına geçilir ve gerekli kan testleri yapılır. Ardından karın ultrasonu , akciğer filmi , ekg tetkikleri yapıldıktan sonra sırayla dahiliye, kardiyoloji, göğüs hastalıkları doktorlarımızın tarafından ayrıntılı muayeneniz gerçekleştirilir. En son endoskopiniz yapılarak Op.Dr. Cem Arslan eşliğinde genel bir değerlendirmeye alınırsınız.

Ameliyat öncesi süreç ne kadar zamanımı alır?

Tüm tetkik ve muayenelerinizin randevuları ekibimiz tarafından organize edilmekte ve belirlendiği üzere sabah saatlerinde başlanıp tahmini 3 saat süren bir birlikteliğimiz ile sonuçlanmaktadır.

Ameliyat sonrası hastalar aşırı kilo kaybederler mi?

Hasta ideal kilosuna ulaştıktan sonra kilo verme işlemi yavaşlar ve durur.

Kilo vermeye ne zaman başlarım?

Operasyon bittikten sonra özel olarak belirlenen diyete uyma durumunuza bağlı olarak ilk 3 ay içerisinde ortalama olarak mevcut kilonuzun %10 ile %20 sini vermeye başlarsınız. Bunu takip eden aylar devamında ise sonraki 6 ayda %30 ila %35 ini ve ilk bir yıl içerisinde ise %40 ını vermiş olursunuz.

Küçültülen midem daha sonra yeniden büyür mü?

Gerek bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz operasyonlardaki tecrübe ve birikimimiz ,gerekse operasyon sonrası hasta takibimiz sayesinde büyümesi mümkün değildir.

Kilo kaybıyla birlikte vücudumda sarkmalar olur mu?

Bu süreç içerisinde gerçekleşecek doğal sarkmalar ameliyattan 1-2 hafta sonra alınmaya başlanacak hafif spor eşliğinde minimuma indirilebilir.

İş hayatıma ne zaman başlaya bilirim?

Gerekli yapılacak kontrollerimizden sonra her hangi bir problem görülmez ise 1 hafta sonra işe dönülebilir.

Ameliyat sonrası yoğun bakımda kalır mıyım?

Yüksek riskli hastalar dışında kalan hasta grubunda yoğun bakımda takip gerekmez.

Daha önce geçirdiğim ameliyatların bu operasyon için bir engel teşkil eder mi?

Çok eski yıllara dönük geçirdiğiniz operasyonları dahi doktorumuzla paylaşmalısınız bu hekimimizin sizin hakkınızda tüm bilgiye sahip olması operasyon sürecinde yardımcı bilgi niteliğindedir fakat geçmişte olunan ameliyatlar(apandist, sezeryan , kapalı operasyonlar,karın bölgesi dışında kalan ameliyatlar vb…) engel teşkil etmemektedir.

Ameliyattan sonra takibim sürdürülecek mi?

Kesinlikle evet. Hastaneden çıkış yapıp ev istirahatine geçtiğiniz aşamada rutin kontrolleriniz yapılabilmesi için ameliyat sonrası süreçte; Doktorumuz , diyetisyenimiz, koordinatörümüz ve sekreterimiz sizinle iletişim halinde olacaklardır.

Yurtdışından gelen hastalarda ameliyat programı nasıl oluyor?

Hasta geldiği gün sabahı hastaneye yatırılıyor. Gerekli tetkikler yapıldıktan sonra herhangibir engel teşkil edecek durumu yoksa operasyona alınıyor. Operasyonun 2. gününde kontrol filmi çekilerek , uygulayacağı diyet listesi hakkında ayrıntılı bilgi veriliyor. Operasyonun 3. gününde hastaneden taburcu edilerek evine geri dönebiliyor.

Operasyon sonrası ne zaman uçağa binebilirim?

Hastaneden taburcu olduğunuz anda uçağa binebilirsiniz.

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası İz Kalır mı?

Ameliyat kapalı yöntemle yapıldığı için yalnızca karın bölgesinde çok ufak kesi izleri kalır. Bu çizgiler birkaç ay içinde tamamen görünmez hale gelir.

Operasyon sonrası normal yaşantıya ne zaman dönülür?

Bu kişiye bağlı olarak değişmekle birlikte , operasyon kapalı(laparoskopik) yöntemle yapıldığı için ve hastanede kalış süresi kısaldığı için , kişi genelde operasyonun 4-7. günü normal yaşantısına geri dönebilmektedir.

Ameliyattan sonra ne zaman hamile kalabilirim?

Operasyon sonrası ilk 12 ay hastanın gebe kalması önerilmez.

Ameliyat sonrası şeker hastalığından kurtulurmuyum?

Morbid obeziteye(aşırı şişmanlık) bağlı tip 2 şeker hastalığı olanlarda tüp mide operasyonu sonrası %70 oranında tam iyileşme görülebilmektedir; eğer hastanın insülin kullandığı halde kontrolsüz şeker hastalığı varsa veya vücut kitle indeksi düşük ,tip 2 şeker hastasıysa bu gruba metabolik cerrahi uygulamak daha doğru olacaktır.Metabolik cerrahi ile %90 na varan oranlarda tam iyileşme görülebilmektedir.

Ameliyattan ne kadar süre sonra egzersizlere başlayabilirim?

Operasyondan 1 hafta sonra hafif egzersizlere (yürüyüş,koşu,bisiklet vb….) başlanabilir. Ağır egzersizlere ameliyatın 6-8. haftasında başlanması önerilir. Vücut kitle indeksi çok yüksek olan hastalarda ağır egzersizlere daha geç (makul ölçüde kilo verdikten sonra) başlanır.

Tüp Mide Ameliyatının riskleri nelerdir?

Tüp mide ameliyatları kapalı yöntemle gerçekleşen operasyonlar olduğundan konforlu ameliyat sınıfına girer. Tüp mide ameliyatının yüksek olmamakla birlikte kaçak,kanama, emboli ve anesteziye bağlı riskleri bulunmaktadır.

Tüp Mide Ameliyatı sonrası ağrı fazla oluyor mu?

Ameliyat sonrası yaşanılan ağrı gaz sancısıdır. Ameliyat sonrası 4. saat itibariyle yürümeniz gazı atmanızda yardımcı olacağından ağrınız kısa sürede geçecektir.

Tüp Mide Ameliyatı sonrası beslenme süreçleri nelerdir

Tüp mide ameliyatı sonrasında beslenme süreçleriniz bariatric diyetisyen kontrolünde ilerlemedir. Ameliyat sonrası ilk 15 gün sıvı,ikinci 15 gün püre ile beslenilmektedir. 1.ay itibariyle ise katı beslenmeye geçilmektedir. Öğünlerin 30 ile 45 dakika kadar sürmesi ve lokmaların çok çiğneyerek tüketilmesini alışkanlık haline dönüştürmek gerekmektedir.

Tüp Mide Ameliyatı sonrası kontroller ne sıklıkla yapılıyor?

Tüp mide ameliyatı sonrasında ilk 15 gün ilk kontrol, 1. ay da ise ikinci kontrol gerçekleştirilir. Bundan sonraki 3,6,9 ve 12. aylada ise hastalar yapılacak olan kan tahlilleri sonuçları ile doktor ve diyetisyen kontrolünden geçerler.

Obezite cerrahisi hangi yaşlar aralığında yapılabilir

Obezite ameliyatları 14 yaş ile 74 yaş arasında; Yandaş hastalık, Hastamızın genel durumu, yapılan tahlillerin sonuçları ve konsültasyonlarına göre yapılabilmektedir.

Obezite Cerrahisi hakkında daha fazla bilgi için: +90 532 383 90 55VEYA MESAJ GÖNDERİN